FÖLJ RAPALA PROGUIDE

Micke Puhakka

Rapala Proguide
Mikael “Mike Pike” Puhakka
”Välkomna, jag jobbar som sportfiskeguide sedan 1998 och guidefiskar allt från laxtrolling på havet, Vänern & Vättern, samt på Ismete/vinterfiske (abborre, grov gädda & gös), Gäddfiske (trollingfiske, jerkbaitfiske, spinn, fluga, mete, vertikalfiske), Gösfiske (trollingfiske, mete, vertikalfiske, prickskytte, spinn/jiggfiske), Havsöring (spinnfiske & trolling), Abborre (popperfiske, spinn/jiggfiske, trolling). Har en enorm erfarenhet av allt sportfiske hemmavid, samt innehar alla relevanta försäkringar och behörigheter för samtliga “fartområdena” där vi guidefiskar! Innehar även två fullt utrustade sportfiskeguidebåtar, en Silver Eagle 630 CC med en 150 hp Suzukimotor samt en Quintrex 390 specimen/sportfiskebåt (“Puhakka Pro Serie”) vilka båda är trailerbundna för ett mobilt sportfiske till där det nappar bäst. Allt ingår på en fiskeguidning som: All fiskeutrustning (ofta Shimano, Rapala/Storm mm), flytoveraller/flytvästar, lunch, fika, betesfisk mm, man kommer som man är! Är en s.k “Rapala Proguide” sedan första starten i Sverige – känn er varmt välkomna ombord!!”
Kontaktuppgifter: Micke Puhakka 0708 722733, www.fishguide.se

Gösar, abborrar och gäddor på guidning!

Micke Puhakka, Rapalaproguide. Kommentarer inaktiverade för Gösar, abborrar och gäddor på guidning!

27th juli

Nyligen hade jag en kul fiskeguidning med Adam och gänget, och bra gick det! Vi drog gäddor, abborrar och gösar med Stormjiggarna – på både grunt och djupt vatten..

Nyligen hade jag en trevlig fiskedag på sjön med stammisarna Adam R och gänget, och bra gick det! Vi körde en mix av gädda och gösfiske under fiskedagen beroende på vilka fiskeplatser som vi passerade! Gäddorna tog  vi på lite grundare vatten, medans gösen hittade vi på lite ”djupare” vatten när vi vertikalfiskade gösen efter botten (ca 6-7 meters djup efter branterna)! Vi fick både gädda, abborre och gös på båda metoderna, men dom stora gäddmadammerna ville inte riktigt vara med den här fiskedagen då vi körde mest efter just gädda! Det blev en drös gäddor landade, samt även 3-4 gösar och några abborrar när vi provade ett sådant ställe på vägen … Läs mer »

Fina gäddor i blåsten!

Micke Puhakka. Kommentarer inaktiverade för Fina gäddor i blåsten!

26th juli

Nyligen hade jag ett kul gäddfiske i båten, och bra gick det! Vi provade gädda på både nya och gamla fiskeplatser, och det blev även flera gäddor landade lite överallt var för oss!Nyligen hade jag ett kul gäddfiske i Quintrexbåten, och bra gick det! Vädret var jättefint, men grymt blåsigt (det syns dock inte på bilderna)! Då vi hade en så pass tuff sjö så kunde vi heller inte alls fiska vart vi ville vilket resulterade i att vi fick koncentrera oss på läkanterna, och även fiska på några helt nya ställen för mig. Jag har dock fiskat i området tidigare men nu blev det till att utforska nya platser vilket såklart alltid är bra då man vill återkomma nästa gång. Gäddorna var ganska tjuriga under dagen, så vi fick verkligen kämpa för varje fisk och på många fina platser … Läs mer »

Gädda, gös och abborre på lätt spö!

Micke Puhakka. Kommentarer inaktiverade för Gädda, gös och abborre på lätt spö!

26th juli

Nyligen körde jag ett ”mixfiske” med min bror, och bra gick det! Vi körde framförallt lite lättare fiske med småbeten, vilket gav resultat med bla Rapala Rippin Rap i FT färgen!

Nyligen blev det en kortare fisketur på sjön med min bror, och bra gick det! Vädret var fint men aningen blåsigt vilket dock inte påverkade oss nämnvärt mycket! Vi fick både abborre, gädda och gös på våra lättare beten, och då jag som sagt gillar att testa olika beten i olika förhållanden så åkte en massa olika beten med i båten den här fiskedagen! Dessutom var jag nu lite inspirerad av den gigantiska monsterabborren på brutala 61,5 cm som nån duktig kille i Norrland nyligen fick på en Rapala Rippin Rap (färg HSD), så nu fick detta betet lite extra tid i vattnet. Betesvalet gav resultat, och trots att jag … Läs mer »

Abborre, gädda och gös på Gomoku Spin 10!

Micke Puhakka. Kommentarer inaktiverade för Abborre, gädda och gös på Gomoku Spin 10!

25th juli

Nyligen var jag ute med min bror på lite ”blandfiske”, och bra gick det! Jag gillar att testa olika saker och ett litet bete spöade allt den här dagen, dvs Gomoku Spin 10!

Nyligen tog jag och min bror ett kul fiske på sjön, och bra gick det! Vi körde ett ”mixfiske” med dom lite lättare spöna/betena, och bra med fisk blev det när vi testade olika beten! Ett bete som jag tidigare testat utan några stora framgångar fiskade just den här dagen klart bäst då dom var som galna efter det lilla men tunga Storm Gomoku Spin 10 betet! Den är bara 5 cm lång, och väger 10 gram men lockar riktigt bra vissa dagar uppenbarligen då dom högg som galningar nu! Möjligen hamnade vi mitt i abborreleken och att skeden retade dom lite extra, men det blev även … Läs mer »

Braxar, gäddor och en badpojke!

Micke Puhakka. Kommentarer inaktiverade för Braxar, gäddor och en badpojke!

25th juli

Nyligen hade jag en skön gäddfiskeguidning i solskenet, och bra gick det! Vi hade ett grymt väder med svaga vindar, vilket påverkade fisket lite men en massa napp fick vi!

Nyligen hade jag en skön fiskeguidning med sikte på gädda för kunden Expolink AB, men vi kom även i kontakt med en massa braxar också som troligen lekte för fullt!? Vädret var grymt, en riktigt varm och skön fiskedag på sjön vilket uppskattades mycket av alla i båten! Finväder är sällan helt optimalt på gäddfiske, och det märktes även den här dagen då gäddorna var lite kinkigare än dom senaste gäddfisketurerna då vi bla fick över 60 gäddor! Den här dagen fick vi ett gäng gäddor, men vi missade även många som bara puffade eller högg slarvigt på betena. En kund tog sig ett dopp på lunchen, men även då skulle … Läs mer »