Pressrelease: Rapala Proguide lanserar webb-TV

Rapala Proguide Webb-TV

Rapala Proguide lanserar ny webb-TV tillsammans med Kanal Gratis. Under 2014 kommer 10 avsnitt och 30 produktfilmer att sändas på Rapala Proguides och Kanal Gratis Youtube-kanaler.

Under 2014 inleder Normark och Kanal Gratis ett stort samarbete och lanserar en helt ny fiskeserie på internet. Serien innefattar 10 fullängdsprogram på cirka 15-20 minuter med allt från gäddfiske till laxtrolling men också 30 kortare produktfilmer med bland annat Rapala, Storm, Sufix och Blue Fox.

– Första kontakten med Kanal Gratis hade vi redan 2011, berättar Jesper Norell, Divisionschef för Sportfiske på Normark. Vår målsättning med samarbetet är att kunna erbjuda tittarna ett brett innehåll med både grundläggande och mer avancerade tips, fortsätter Norell.
Kanal Gratis är Sveriges främsta produktionsbolag för fiskerelaterad webb-TV och VD Johan Ruhe är nöjd med att samarbeta med Normark och Rapala Proguide.

– Normark är en gigant i fiskevärlden, med välkända varumärken som Rapala, Shimano, Storm och Sufix i sin portfölj, säger Ruhe. Att arbeta tillsammans med Rapala Proguides, Normark och deras starka varumärken är mycket inspirerande men också en stor utmaning som jag verkligen ser fram emot, avslutar Johan Ruhe glatt.

Filmerna kommer att spelas in under 2014 och sändas löpande under året. I programmen kommer Rapala Proguides att fiska i olika vatten i Sverige och Norden och dela med sig av sin erfarenhet för olika fiskemetoder och arter.

– Rapala Proguides är antingen fiskeguider med lång erfarenhet eller dedikerade sportfiskare som verkligen brinner för fisket, säger Jesper Norell. De är särskilt utvalda för sin kompetens inom olika fiskemetoder och i programserien kommer tittarna att få se hur Proguides går till väga när de fiskar, förklarar Norell entusiastiskt.

Rapala proguides består av åtta erfarna sportfiskare med expertkunskaper inom olika områden. Teamet har en egen hemsida och blogg, där fiskerapporter blandas med bland annat tips om fiskeplatser, tekniker och utrustning och de finns även på Facebook och Twitter.
Programserien kommer att visas på Rapala Proguides och kanal Gratis Youtube-kanaler med adresserna www.youtube.com/rapalaproguidesweden och www.youtube.com/kanalgratisdotse