Bra fiske! 22 st gäddor landade på ismete, 100 cm samt en 111 cm gädda på topp!

Nyligen var jag ute på isen och ismetade gädda, och bra gick det! Vi landade 22 st, varav största fisk på 111 cm vilket var en fin fisk (vi drog även en på 100 cm)! Utöver alla gäddorna så missade vi även ca 5-7 st gäddor, så närmare 30 hugg hade vi! Betesfisken tog slut, men inte Strikemasterbatteriet som är brutalt bra helt enkelt!

Yes, nyligen körde vi ett kul ismete efter gädda, och riktigt bra gick det! Vi körde riktat efter gädda, och hittade dom nästan direkt på morgonen då dagens första fisk blev en fin gädda på 100 cm, dagen var så gott som räddad! Sen blev det ett riktigt rally då det nappade bra överallt! Trippelhugg, dubbelhugg flera gånger under dagen! På morgonen hade vi snö, men i värmen och regnet så försvann den fort varvid, isen blev blaskig och det verkade gäddorna gilla! Vi hade konstant napp, och hela tiden var det något eller några spön som inte fiskade (de fick vänta på ny betesfisk då det nappade någonstans igen)! Vi tappade även en annan stor gädda precis vid iskanten, den fisken hade jag nästan..

Jag har ismetat i många år nu med många stora landade, men den här dagen var lite extra speciell då man inte fick en lugn stund alls! Dagens 20:e visade sig bli dagens största fisk, vilket visade sig vara en 111 cm lång fisk! En brutalt stark fisk som inte ville ge sig! Det blev totalt 22 st gäddor landade, och utöver dom fiskarna så missade vi även ca 5-7 st gäddor så närmare 30 hugg hade vi! Jag törs lova att hade vi haft mer betesfisk och ork i benen så hade vi lätt dragit 30 gäddor, men på slutet fick vi lägga bort spö efter spö, och dessutom fiska med begagnade och helt söndertuggade mörtar, men napp fick vi ändå!

Det blev en massa borrhål med min 250 mm Strikemasterborr under fiskedagen, och vi gjorde endast av med en enda diod av fyra dioder, så vi hade ca 75 % batteri kvar när jag kom hem trots bra is! Strikematser batteriet har en testknapp precis som Minn Kotas elmotorer har, så det är kanonbra och super smidigt att checka status på batterierna under fisket! Enormt imponerande och smidigt samtidigt som borren är oerhört kraftfull! Dessutom slipper man buller och avgaserna från tex mina tidigare motorisborrar med bensin, och det är galet skönt! Ett stort tack till kollegorna Helen och Bosse Lundgren för bokningen! Det blev en kanondag men med lite blöta strumpor också, men vad gör det när det nappar konstant!?

För er som är sugna på ismete efter gädda och gös samt grov abborre så är ni varm välkomna, dessutom numera även med min nya stekheta Mega Live givare! Känn er förövrigt varmt välkomna på ett kul, lärorikt och ett spännande sportfiske framöver i båda guidebåtarna (eller fiskekajakerna) – boka vinterns ismete eller pimpelfiske, samt vårens och sommarens fisketurer redan nu! Kom som ni är, allt ingår som vanligt – varmt välkomna ombord!

Ps. Vi kör på fiskeguidningarna precis som vanligt, även om min egna hemsida (Fishguide.se) den senaste tiden uppdaterats mindre frekvent än vanligt! Nya fräscha fiskerapporter är dessutom på gång snart att uppdateras, då jag har haft några sköna fisketurer nyligen! På återhörande!

Ps. För er som har Instagram då har jag även en kul sida även där där med över 800 st sköna fiskebilder (oftast stora fiskar och annat kul)! Länk: www.instagram.com/fishguide.se/. Följ mig gärna där, så följer jag er tillbaka!

Fiskehälsningar, Mikael “Mike Pike” Puhakka 0708-722733. Hemsida & Bokning: www.fishguide.se